RØDOVRE MASSAGEKLINIK SPECIAL

En kombination af de forskellige massageformer bl.a. klassisk-fysiurgisk- og sports massage, hvor der er særligt fokus på områder med spændinger og smerter herunder ryg, nakke og skulder med cupping. Pakken indeholder også refleksologi fod massage. Anbefales til dem som ønsker en omfattende massage af hele kroppen, hvor der virkelig arbejdes med alle muskelgrupper. Bemærk, at behandlingen tager 120 minutter.

KLASSISK MASSAGE

Anbefales til dig, som foretrækker en blid og mere afslappende massage. Den mest velkendte massagebehandling, hvor der er fokus på hele kroppen. Målet er at få musklerne til at slappe maksimalt af. Kan udføres med eller uden olie afhængig af hvad du foretrækker. Massagen øger blodgennemstrømningen og er medvirkende til at reducere stressrelaterede symptomer.

SPORTSMASSAGE

Anbefales til dig, som primært døjer med lokale stærke muskelsmerter-og spændinger ofte forårsaget af hård fysisk træning eller i forbindelse med en sportsskade. Der er tale om dybdegående behandling af muskulaturen, hvor fokus er på specifikt belastede muskelgrupper og led. Massagen løsner op for mælkesyre og affaldsstoffer i de spændte muskler og tilfører frisk ilt til muskelvævet. Massagen bidrager til reduceret restitutionstid og forebyggelse af skader.

RYG, NAKKE, SKULDER MASSAGE (EVT. INKL. CUPPING)

En af de mest eftertragtede behandlinger. Anbefales til dig, som har kontorarbejde med mange timer foran computerskærmen i samme stilling. Massagen har fokus på nakken, skulder og ryg. Der er tale om en dybdegående massage af disse områder hvor myoserne løsnes op. Massagen bidrager bl.a. til reduceret spændingshovedpine.

Cupping er en yderst effektiv behandlingsfom til en lang række lidelser som eksempelvis lændesmerter, rygsmerter mv. Metoden har sine rødder i kinesisk medicin og er en behandling, hvor der skabes lokal ophobning via sugekopper. Cuppen placeres lokalt på kroppen, hvor der skabes et vakuum med tryk, som bevirker, at den underliggende hud suges op i cuppen. Effekten vil ikke kun mærkes på hudens overflade, men strække sig til det underliggende væv, da cirkulationen i kredsløbet bliver forbedret. Der gøres opmærksom på, at cupping efterlader mærker og hævelser de steder på kroppen, hvor cuppen er placeret. Disse vil dog aftage og forsvinde helt i løbet af ca. en uge.

REGIONAL SMERTELINDRENDE MASSAGE

Muskelstivhed (hele kroppen) , nakkestivhed, taljestivhed

I en enkelt session aftager smerterne, men vil ikke forsvinde helt, hvorfor det kan være nødvendigt med 2-3 behandlinger. Det er en meget hård massage.

FYSIURGISK MASSAGE

Anbefales til dig, som lider af stærke kroniske spændingssmerter og myoser. Der er tale om dybdegående behandling af muskulaturen, hvor fokus er på at løsne op og opløse myosedannelser. Ideel for dig som godt kan lide, at der bliver taget fat da massagen udføres med hård tryk. Der kan derfor opleves lidt ubehag og smerter mens massagen udføres. Massagen løsner op for mælkesyre og affaldsstoffer i de spændte muskler og tilfører frisk ilt til muskelvævet.

AROMATERAPI

En massageform, hvor der anvendes æstetiske olier med en lindrende effekt. Olien varmes op med hænderne og der anvendes bløde bevægelser til at blødgøre muskler og få kroppen til at slappe af. Der er særlig fokus på vejrtrækning og målet er at sikre fuld afslapning både fysisk og mentalt. Særlig velegnet til dig, som døjer med migræne og stressrelaterede lidelser.

REFLEKSOLOGI FOD MASSAGE

Massagen er baseret på en teknik, der via trykken på særlige punkter i fødderne stimulerer blodtilførslen til resten af kroppen. Velegnet til dig, som lider af smerter i foden, har meget oppegående arbejde mv. Medvirker til at lindre smerter og give større balance og velvære i kroppen.